Liv funderar

För ett par veckor sen var vi i Täbycentrum, vi ser en äldre dam.
-Titta, en gammal människa säger Liv. Jag försöker säga att man inte får säga att någon är gammal.
Vi pratar inte mer om det men så frågade Liv mig igår.
-Du mamma? Den där gamla människa på centrum visste hon inte om att hon var gammal?
 
I söndags ligger jag och sover med huvudvärk. Jag hör att Liv vill gå upp och leka. Henrik säger då- tänk på att mamma är sjuk och har ont i huvudet. Vilket menades, sätt inte på dina mest högljuda leksaker och lek lite tyst. Jag hör Liv smyga upp för trappan in i vårt sovrum och kypa ner vid mig. - Mamma viskar hon. - Jag tänker, jag tänker att du är sjuk. Sedan smög hon ut igen ur rummet och in och lekte med sina saker.











» Vevve

2012-09-18

Hihi med små barn får man höra en hel del....
Tråkigt att du är sjuk, hoppas du kryar på dig snabbt igen.

2012-09-19

Hehe =D, så rart